‘Van ORDER naar CASH’ of ‘van ORDER naar TRASH’?

Een bedrijf bestaat dankzij haar klanten.
Geen klanten? Geen omzet!

En hoe organiseer je nu dit klantproces zodat klanten krijgen wat zij besteld hebben én als dank hun facturen snel betalen?
Het mag geen proces worden ‘van order naar trash’.

HOE ORGANISEER JE ZO’N PROCES?

Belangrijke punten zijn onder meer:

– Selecteer en benader uw doelgroep zo precies mogelijk
– Check de kredietwaardigheid na acceptatie van de offerte
– Bevestig wat je voor de klant gaat doen, manage verwachtingen
– Maak duidelijke afspraken met leveranciers over o.a. kwaliteit, prijzen en levertijden
– Lever de bestelling zorgvuldig af en overtref de verwachtingen van de klant
– Administreer de verschillende stappen in het verkoop-/ productieproces zorgvuldig
– Factureer direct bij aflevering
– Besteed aandacht aan je aftersales en klachtbehandeling
– Organiseer je debiteurenbewaking
– Zorg voor een goede onderlinge samenwerking!

MEER WETEN?

Wil je meer weten over het goed organiseren van de processen in jouw bedrijf? Wil jij dat jouw klanten tevreden zijn én snel betalen? Wil jij ook graag dat jouw omzet betaald wordt?

Primavendi organiseert en verbetert processen bij bedrijven en organisaties en zorgt er voor dat de medewerkers op de plek zitten en de juiste dingen doen.
Kortom: van ‘order naar cash’ in plaats van ‘van order naar trash’.